Monday, July 7, 2008

sepi,sunyi dan emosi

Selagi kita bernama manusia aku rasa kita takkan dapat lari dari perasaan-perasaan pelik yang mencengkam kita disaat kita tak perlukan perasaan tu datang.Tapi orang lain lebih perasan tentang kita dan kita pon menyampah dengan pandangan orang lain lantas men'cop' mereka si-busy-body.
Bayangkan...adakalanya semua di keliling kita cukup sifat dan nyawa,riuh rendah tetapi tanpa kita sedari kita sepi sekali.Kita meratapi keadaan penuh emosi itu sendiri.Kita berasa tidak mahu diganggu walaupun oleh orang-orang yang sayangkan kita,yang kisahkan kita.Kita jadi selfish.Hati kita jadi keras macam batu.Bagi aku setiap orang ada waktu-waktu sepi dan sunyi mereka sendiri.Kita jadi emosi dan tak dapat mengawal diri.Tapi biarkanlah benda ni berlaku sekali-sekala.Kalau dah selalu confirm boleh jadi gila.
Tapi pelik juga..ada orang yang emosional dengan sesetengah individu saja.Dengan orang lain normal lah pula.Split personality kehapa?Tapi aku rasa aku ni lain sket..aku ni cepat terbawa-bawa.Kalau aku emosi dengan seseorang..orang lain pun pasti terkena tempias emosi luar jangkaan.Kadang-kadang aku ni boleh jadik macam bom masa yang boleh meledak bila-bila.
Dari dulu orang cakap aku emo.Kadang-kadang aku jadik lebih emo dengan orang yang cakap aku emo secara melulu.Aku jawab begini pun dikata emo,jawab begitu pun dikata emo.Oh..manalah tak bertambah-tambah emo aku yang sudah emo.Emosi ni memang berkait rapat la dengan sepi dan sunyi.Bila seseorang tu sepi dan sunyi...maka datanglah emosi.

3 comments:

* ^L i a N a^ * said...

ahaks .. correct .. i do think that the best word describing me as a whole - sepi,sunyi & emosi it just that terpendam rather than to explode - hehe .

Deba said...

ehe..yana ke ni?

* ^L i a N a^ * said...

yes yana here my dear :)