Wednesday, June 4, 2008

Tiramisuku.

aih...lama sudah tak tulis blog.kekadang nak curi2 masa pun tak sempat sebab bila balik kerja terlampau letih sampai tgk tv pun tv yang tengok kita balek.banyak yang berlaku sepanjang minggu lepas.Daripada kekecohan melaksanakan tugas sehinggalah kekecohan membuat tiramisu untuk kali ke-2 tetapi perasaan yang lebih becampur baur.Entah kenapa aku rasa terlampau akward masa nak buat Tiramisu untuk perkahwinan sepupu aku tu.Mungkin sebab kali ni Tiramisu aku tu bakal dirasai oleh sepupu-sepupu terchenta yang juga boleh tahan bakat memasaknya.Dari setengah jam untuk Tiramisu pertama bulan lalu terus menjadi sejam untuk Tiramisu edisi perkahwinan ni.Alhamdulillah,feedback yang diberi sangat memberangsangkan untukku terus dan terus membuat Tiramisuuu! yummie!Tapi aku sendiri agak kecewa lah sebab sponge fingers belah bawah Tiramisu kali ni terlampau basah sebab disoak dengan kopi.Aku sendiri jugak yang tambah sebab Tiramisu pertama dulu sedikit kering tapi kali ni terlampau basah pulak.Tapi diakui Tiramisu Special Edition ni memang lebih berkrim dan lebih hangat dari biasa! haha.Bole jatoh chenta tau sape makan Tiramisu aku ni...tak tipu punya.

Even Puan NS yang telah mencuba resepi Tiramisu menggunakan cream cheese sahaja pon sudah menaikkan taraf Tiramisu buatanku.Ahaha...itula..kan dah kata Mascarpone ngan Cream Cheese jauh beza rasanya.Harganya pon begitu jua!Itu lah yang paling menyedihkan...kalau tak nak jugak aku cuba mengkomersialkan Tiramisu aku ni.Tapi oleh sebab cost yang agak tinggi ia sukar dilaksanakan.Arghh..yang tensionnya lupa nak amik gambar Tiramisu Special Edition ni sebab kiterang tak sedar dari satu suap ke seterusnya dari kul 3 pagi malam majlis..kemudian sambung pulak breakfast pon bantai Tiramisu.Gila tak gila laaa!

Oh sesungguhnya aku memang dah jatoh chenta....Tiramisu..Oh Tiramisu!

3 comments:

daniasyazleen said...

yess.. there's a diff between cream cheese n mascarpone. i pon da beli mascarpone yew! bile nak wat pon tak tau. hahaha..

Deba said...

you better make it soon!yummie!

Deba said...

you better make it soon!yummie!