Tuesday, April 6, 2010

back to life..back to reality

hmm...lama gila tak blog okeh.imran pon dah 10 bulan..tak lama lagi 11...bulan depan 1thn.OMG.cepatnye cepatnyaaa...tolong aa freezekan masa boleh tak.aku rasa macam baru je mengandung....pastu beranak...and masuk new year.tupp tup...dah setahun dah berlalu.tskk..tskk.
okla...walaupun dah masuk bulan april ni..which is my befday..hihi..ada a few things and places yang boleh dishare kat sini




Tioman

firstly 18 february haritu...aku gi tioman dengan beberapa buah keluarga kami termasuk sepupu-pupu terchenta.wahh mmg bestt lahh..tak sangka dapat bercuti di awal tahun.akhirnyaaa dapat jugak pegi holiday setelah puas stress segala kan.yang bestnya holiday tu free jela except for transportation ke mersing coz tempat tinggal adalah FOC kerana dimiliki oleh salah seorang ahli keluarga.waaa free beb..sape tak suke.ok chalet ni lebih kepada boutique resort yang terletak bersebelahan dengan Japamala resort yang sangat terkenal dikalangan foreigners di Tioman ni.so rasanya chalet ni mmg akan memberi saingan yang sengit lah jugak kepada Japamala.kalau tak percaya tengok gambar atas tu... tapi resort tu masih dalam pembikinan dan dijangka setiap setahun dua lagi kot wallahuallam.


Redang

balik je dari tioman..sampai mersing after breakfast kami semua dah sebok plan for next holiday.over betul kan?da jadi giler holiday pulak.yang paling over sekali ialah mak buyung kite..tak padan ngan nak beranak tuh..hihi.plan pegi bulan july tapi masa tu dah dekat sangat ngan due date aleen which is in july.kang teberanak lak kat redang tu kan...choyy !last-last since Laguna redang ade buat early bird promo so kami pon proceed lah ke situ je untuk bulan 3...huhu.ngam ngam sebulan pegi lagi becuti kita!yeehaa..tp yang bestnya tempat tu mmg mengimbau kenangan lah sebab dulu sebelum kawen aku sampai 2x pergi...aleen 3x pergi...pastu honeymoon sekali.so total untuk aku ialah 3x.setiap kali pergi mmg tak pernah bosan...so after 2 years(how time flies...geeshh) im finally back laguna...with my baby imran !!
kali ni yang pergi ade besh dan tak beshnya la...yang tak beshnya ialah angin dan ombak sangat kuat dan deras sampai bot yang kami naik tu mmg adventerous habis la...ibarat cam naik kapal lanun kalau kat funfair atau kat sunway lagoon tu la.bederau-derau..naik turun darah.adoila..sampai redang badan pon lembik.cuaca kat redang sepanjang 3hari kat sana agak mendung dan hujan...tak penah gi redang hujan so kali ni nasib mmg tak berapa baik lah.time yang paling chantek untuk ke Redang ialah bulan mei...cuaca ok..laut pon tak begitu bergelora..bak kata org PERFECT!


Rambut

setelah sekian lama berambot panjang dan asyik sayang nak potong...akhirnya aku buat jugak tindakan drastik untuk memotong pendek paras bahu sehari sebelum pegi redang.hmm..dari dulu selalu cakap nak potong nak potong...nak tukar fesyen konon.sampai je kat salon jadik emo dan sayang...ape lagi trim hujung jela jawabnye.kali ni pon same jugak...sampai je salon hati dah belah bagi dah.shit.jgn nak mula k...kali ni kena kuat semangat sket babe....
urghh..terus mintak leng chai tu majalah and pilih cutting rambot yang paras-paras bahu ni.nekad je ler...at first bila rambot dah siap memula tak bape nak suka ar.tp pastu senyum sorang kejap.rasa macam org baru.rasa lain sangat.wow...betul la org kata kan kalau potong rambut setelah sekian lama ni boleh buat kite rasa macam seseorang yang baru.so kesimpulannye..kalau nak 'perasaan' yang begitu..jangan lah pegi salon selalu.haha



Azam

ekceli dah agak terlambat untuk azam tahun baru kan.babe..ni dah april.(gua cakap ngan diri sendiri..gua mmg freak yang kekadang cakap sorang-sorang kalau laki gua taknak layan gua..hihi)tapi takpe..takpe..takpe babe.ni baru april.better than nothing kan ?
so adelah beberapa azam yang aku harap dapat aku laksanakan untuk tahun 2010 ni.sebenarnya aku tak rela...gila punya tak rela masa berlalu cepat sangat.tahun ni aku...25.aku dah tua siot.tp aku rock.hati aku rock lagi...boleh gitu?betul ke org kata usia tak penting?bagi aku penting...sbb aku rase tua gile dowh.bebudak kecik-kecik kat kedai tu dok panggil aku makcik.OMG betul lah.rasa nak penyepak je.seb baik budak.aku tua sebelum usia ke weh?aku tau aa aku comot/selekeh waktu kerja.arghhh..tp aku muda lagi.dan aku bukan makcik kau.(cakap dalam hati)
berbalik kepada azam...salah satu azam adalah nak mengupdate blog dengan lebih giat...nak jadi blogger wanita tegar ala ala Anna Joe atau Ladynoe ke?boleh gitu?anna joe ni aku takenal..tapi dia ni giler femes.why?coz dia lain dari lain kot.dia ada identity.cool. ladynoe ni pulak aku kenal dia tapi dia tak kenal aku...boleh gitu?aku kenal dia coz dia penah menjadi chatter tegar di #punkrock dulu..sebegitu juga aku.dan sebenarnye aku pernah jumpa dia kat luar..aku ingat lagi malam tu masa world cup kot argentina VS brazil kehape tah?tp di NZ la yang aku ingat.tp dia mmg lawa..cute je orangnye..tinggi.tapi..macam aku cakap le...aku je kenal dia.haha.
aku ada la 2-3 azam lagi tapi takyah la aku nak uraikan kat sini sebab ianya lebih kepada personal dan melibatkan aku sebagai ibu dalam famili.hmm...kite tengok jelah azam aku ni terlaksana ke idak yer.


p/s : oleh sebab lama tak blog maka sebenarnya aku dah tak bape reti nak ber blog.sebab tu serabut je aku baca posting aku ni.kalau korang pon serabut aku minta maaf.LOL


No comments: